۱۳۹۴ فروردین ۲۳, یکشنبه

لغو تحریمها؛ پاسخ اوباما به رهبر جمهوری اسلامی

رئیس جمهور آمریکا گفت: برداشتن تحريم های رژیم ايران مرحله ای است اوباما روز شنبه در کنفرانس خبری پاناما، در پاسخ به خبرنگاری که از وی در باره سخنان اخیر خامنه ای در مورد توافق هسته ای لوزان پرسید، گفت: من به صراحت گفته ام که هنوز کاری انجام نداده ایم آنچه که بدست آمده است چارچوب سیاسی است که راستی آزمایی بی سابقه ای فراهم کرد. این چارچوب راههای رژیم ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای را می بندد و در ازای آن تحریم ها را به صورت مرحله ای برمی دارد و در صورت نقض توافقنامه آنها را دوباره اعمال می کند.اوباما در مورد رای گیری مهم سه شنبه آینده در سنای آمریکا نیز گفت: پرسشی که هفته آینده مطرح خواهد شد این خواهد بود که نقش مناسب کنگره در یک توافق نهایی چه خواهد بود؟ من نه تنها با سناتور باب کورکر بلکه با بن کاردین عضو ارشد دمکرات سنا صحبت کردم. من می خواهم با این افراد کار کنم تا کنگره بتواند به این توافق در زمانی که بدست می آید، نگاه کند.اوباما افزود: آنچه مرا نگران می کند این است که اطمینان حاصل کنم درباره ی این توافق پیشداوری نمی شود یا اینکه کسانی که مخالف هرگونه توافقی هستند، تلاش نکنند با مطرح کردن استدلال هایی بخواهند احتمال رسیدن به توافق را تحت فشار قرار دهند....

ادامه خبر


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر