سی و پنجمين نمايشگاه جهانی موسيقی با حضور نمایندگانی از ۵۷ کشور در فرانکفورت آلمان برگزار شد. در این نمایشگاه تازههای موسیقی در معرض دید بیش از ۷۰ هزار بازدیدکننده قرار داده شد. سی و پنجمین نمایشگاه جهانی موسیقی از ۱۵ تا ۱۸ آوريل ۲۰۱۵ در فرانكفورت برگزار شد و بيش از ۲۲۰۰ نمايشگر از ۵۷ كشور، تازههای موسيقايی خود را به بيش از ۷۰ هزار ديداركننده عرضه كردند. اين آمار در اصل دو نمايشگاه را در برمیگيرد كه همزمان برگزار شدند اما پيوند تنگاتنگی با هم داشتند به طوری كه آگاهان رشته موسيقی، اين دو نمايشگاه را يكی میدانند. بيست سال است كه در كنار نمايشگاه اصلی موسيقی، نمايشگاه "فنآوریهای نور و صدا" یا "پرولايت ساند" حدود نيمی از نمايشگران و ديداركنندگان را به سوی خود جلب میكند. اين بخش از نمايشگاه كه به تجهيزات اجرای كنسرت و برنامههای بزرگ ديگر اختصاص دارد، امسال كار خود را بر سه موضوع اصلی متمركز كرده بود: امنيت تالارهای اجرا، تقسيم كار و گزينش مسئولان اجرا و سرانجام تكنيکهای برگزاری برنامههای بسيار بزرگ. در اين بخش از نمايشگاه حدود يک هزار نمايشگر از ۴۱ كشور تازههای خود را عرضه كردند كه در ميان آنها شركت فعال چين جلوه خاصی داشت. در چارچوب نمايشگاه "نور و صدا" نشستهای آموزشی ويژه برای تجهيزات تئاتر و تكنيكهای تازه در اين رشته، به بحث و تشريح گذاشته شد. موسيقی پديدهای ديداری كسی كه نمايشگاه موسيقی را تنها از طريق سايتهای آن و گزارشهای رسانهها دنبال كرده باشد، بیاختيار گمان میكند نمايشگاه ويژه سازهای الكترونيک و رويدادهای ديدنی در چارچوب برنامههای فوقالعاده است. پاول جرنيگان نماينده شركت معتبر گيتارسازی گيبسون ارمغانی از آمريكا به نمايشگاه آورده كه چشمها را خيره میكرد و عده بسیاری را دور خود جمع كرده بود. گرانبهاترين گيتار جهان اين گيتار برقی گرچه از نظر ساخت و صداسازی از گيتارهای ممتاز به شمار میرود اما بهای آن به خاطر كيفيت سازی آن نيست. ۴۵۰ قطعه الماس و حدود يک و نيم كيلو طلا در اين ساز به كار رفته كه بهای آن را به دو ميليون دلار رسانده است. گرچه به اين ترتيب بهای هر كالای ديگری را هم میشود تا اين اندازه بالا برد. از برنامههای پرغوغای ديگر نمايشگاه، شركت هنرمندان سرشناس و اجرای...
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر