۱۳۹۳ مهر ۶, یکشنبه

گزارش هواپیمایی ایران از سقوط آنتونف: هوا گرم بود، موتور راست از کار افتاد

سازمان هواپیمایی ایران یکی از دلایل اصلی سقوط هواپیمای 'آنتونف ۱۴۰' در اطراف فرودگاه مهرآباد را از کار افتادن موتور به علت گرمای هوا و ارتفاع کم از زمین اعلام کرده است.علیرضا جهانگیریان، رئیس سازمان هواپیمایی کشور به خبرنگاران گفته روز ۱۹ مرداد ساعت ۹ صبح دما به بیش از ۳۸ درجه رسیده بود. او اضافه کرده که عملکرد موتور با افزایش دما کاهش می‌یابد.ارتفاع فرودگاه مهرآباد از سطح دریا، یکی دیگر از دلایلی است که به گفته این مقام هواپیمایی می‌تواند در عملکرد موتور اشکال ایجاد کرده باشد.یک هواپیمای آنتونف ۱۴۰ که مدل ایرانی آن 'ایران ۱۴۰' نام گرفته، مردادماه امسال پس از برخاستن از فرودگاه مهرآباد به مقصد طبس، در نزدیکی مهرآباد سقوط کرد و ۳۹ نفر از جمله خلبان و خدمه پرواز کشته شدند.تعدادی از مسافران توانستند بعد از برخورد با زمین، و قبل از آتش گرفتن هواپیما خود را نجات دهند.به گفته رئیس سازمان هواپیمایی ایران، موتور سمت راست هواپیما دو ثانیه قبل از پرواز از کار افتاد و به همین دلیل بعد از بلند شدن، هواپیما به سمت راست متمایل شد.آقای جهانگیریان می‌گوید اگر خلبان و کمک خلبان در لحظه از کار افتادن موتور متوجه شده بودند، می‌توانستند هواپیما را کنترل کنند.او توضیح داده است که عواملی باعث شده است تا خلبان نتواند هواپیما را به سمت چپ متمایل کند؛ زیرا سرعت کافی را در زمان بلند شدن نداشته است.بر اساس اظهارات مقام‌های هواپیمایی ایران بعد از حادثه بیشتر مسافران زنده بودند اما به دلیل آنکه "در باک هواپیما بنزین زیادی بود" اغلب آن‌ها در آتش سوختند.این هواپیما در مجموع یک دقیقه و نیم پرواز کرده و بعد از آن‌که ۴۵ متر از زمین فاصله گرفته، با چرخش زیاد به سمت موتور خاموش شده در سمت راست، در یکی از خیابان‌های نزدیک فرودگاه سقوط کرده است.آنتونف ۱۴۰ سال ۱۳۷۴ در اوکراین طراحی و چهار سال بعد مونتاژ آن در ایران آغاز شده است. در کل ۱۰ فروند از این هواپیما در ایران وجود دارد که بعد از سقوط یکی از آن‌ها در مردادماه امسال، رئیس جمهوری ایران دستور داد پرواز بقیه آن‌ها متوقف شود.رئیس سازمان هواپیمایی ایران گفته است قطعات موتور هواپیمای سقوط کرده با...

ادامه خبر


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر