۱۳۹۳ مهر ۶, یکشنبه

مقام اول ایرانی‌ها در استفاده از وایبر

شبکه‌های اجتماعی در ایران هر اندازه که به سرعت فراگیر می‌شوند، به همان نسبت حساسیت و توجه مسوولان فرهنگی و مقامات دولتی و امنیتی را به خودشان جلب می‌کنند.به گزارش ایسنا، هنوز هم هیچ‌یک از شبکه‌های اجتماعی اولیه که مدیریت فنی آنها در خارج از ایران انجام می‌شد و از طریق PC در اختیار کاربرانش قرار می‌گرفت، بدون استفاده از فیلترشکن قابل استفاده نیستند. با ورود تلفن‌های همراه هوشمند و ارایه خدمات اینترنت بر روی آن، تعداد شبکه‌های اجتماعی هم بیشتر شده و به فاصله کوتاهی کاربران آنها چند برابر شده‌اند.اپلیکیشن‌های ارسال پیام در تلفن‌های هوشمند با امکانی که در ارسال فیلم و عکس دارند، آنچنان به سرعت جای خود را در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی باز کردند که میزان استفاده از شیوه‌های قدیمی‌تر مانند اس‌ام‌اس در مقایسه با قبل بسیار کاهش پیدا کرده است.میزان کاربران ایرانی وایبرامکان نصب این اپلیکیشن‌ها روی گوشی‌های تلفن همراه، امروزه معیار مهمی برای بسیاری از خریداران این گوشی‌هاست و البته پس از آن هم می‌توان انتظار داشت که جذابیت‌های این اپلیکیشن‌ها و رایگان بودن تماس و ارسال پیام تا چه اندازه کاربران را به خود مشغول می‌کند.معاون قضایی دادستان کل کشور پیش از این گفته بود: حدود 200 نرم‌افزار موبایلی خارجی مانند واتس‌آپ در ایران فعالیت دارند ولی تعداد معدودی (تقریبا 12 مورد) از آنها از سوی مردم بیشتر استفاده می‌شوند.نگاهی به آمار برخی از این اپلیکیشن‌ها نشان از میزان بالای کاربران آن دارد و البته برخی از آنها اقبال بیشتری یافته‌اند همچنان که وایبر در ایران عمومیت دارد. این اپلیکیشن که یک ژاپنی‌ مالک آن است در مقایسه با تانگو و واتس‌آپ محبوبیت بالاتری کسب کرده است تا جایی ‌که ایرانی‌ها رتبه اول استفاده از وایبر در دنیا را به خود اختصاص داده‌اند.بیش از 11 درصد از کاربران وایبر، ایرانی‌ها هستند و حالا با این آمار بیراه نیست که کاربران ایرانی‌اش که اغلب جوان هستند، نوشته‌اند: «نسل ما که پیر بشه ... شبا به جای دندون مصنوعی مچ دست راستشو باید بذاره تو لیوان آب! امان از وایبر» بعد از آن تانگو با مالک اسراییلی و واتس‌آپ با مالک آمریکایی‌اش در ایران رواج بیشتری یافته‌اند.افزایش سرعت اینترنت، کم بحث و حاشیه نداشت که...

ادامه خبر


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر