رییس سازمان فنیوحرفهای گفت: آمارها نشان میدهد بسیاری از فارغالتحصیلان دوره کاردانی و کارشناسی به خاطر مساعد نبودن فضای کار در جامعه به تحصیلات تکمیلی روی آوردهاند که علاج این موضوع توانمندسازی و آموزشهای مهارتی برای فارغالتحصیلان و دانشجویان است. کوروش پرند در جلسه کارگروه اشتغال استان ایلام، اظهار کرد: در شورای عالی اشتغال سه طرح در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دست بررسی است که دو طرح آن در حوزه سازمان فنی و حرفهای قرار میگیرد. محوریترین موضوع تصویب توسعه مشاغل خرد، کسبوکارهای کوچک و خانگی است که لازمهی اجرای آن کسب مهارت است. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه نرخ بیکاری در کشور 9.5 و در استان 13.5 است، تصریح کرد: جمعیت بیکاران کشور در آمارهای رسمی و آنچه مردم میبینند فرق دارد چون برخی افراد غیرفعال جامعه مانند دانشجویان و زنان خانهدار را جزو بیکاران حساب میکنند، درحالیکه این افراد بر اساس تعریف بیکاری جزو جمعیت غیرفعال هستند و بر این اساس جمعیت مشمول سن کار به دو دسته فعال و غیرفعال تقسیم میشوند که بر این اساس 23 میلیون نفر جزو جمعیت فعال و نزدیک به 41 میلیون نفر نیز جمعیت غیرفعال کشور محسوب میشوند.پرند بابیان اینکه 5.3 میلیون نفر از جمعیت غیرفعال کشور بر اساس آمار سال 1390 دارای تحصیلات عالی دانشگاهی هستند و از میان 23 میلیون جمعیت فعال کشور نیز هماکنون حدود سه میلیون نفر بیکارند، ادامه داد: بر اساس آمارهای رسمی در ایران هر نفر 3.7 نفر دیگر را حمایت میکند درحالیکه این آمار در کشورهای توسعهیافته یک به 2.3 نفر و در کشوری مانند کره جنوبی از 1.2 پایینتر است. پرند ورود افراد دانشآموخته به جمعیت بیکاران کشور را خطر جدی برای آینده کشور عنوان و تصریح کرد: آمارها نشان میدهد بسیاری از فارغالتحصیلان دوره کاردانی و کارشناسی به خاطر مساعد نبودن فضای کار در جامعه به تحصیلات تکمیلی روی آوردهاند که علاج این موضوع توانمندسازی و آموزشهای مهارتی برای فارغالتحصیلان و دانشجویان است.وی کارآموزی نوین، کارورزی نوین و الگوی آموزش، تولید، بازاریابی و فروش را ازجمله مدلهای اجرای طرح توانمندسازی و آموزشهای مهارتی فارغالتحصیلان نام برد. رییس سازمان آموزش فنیوحرفهای کشور ادامه داد: در حوزه...
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر