۱۳۹۳ بهمن ۱۱, شنبه

اهداف جدید ارتش بریتانیا در مقابله با "نبرد تبلیغاتی و خبررسانی" در دنیای مجازی

ارتش بریتانیا، واحد جدیدی متشکل از ۱۵۰۰ سرباز را که در شهر جنوبی "هرمیتاژ" این کشور مستقر است، برای شرکت در نبرد "اطلاعاتی و خبررسانی" در دنیای مجازی آماده می‌کند. توئیتر وفیس‌بوک، از سلاح‌های اصلی این سربازان هستند. بنا بر گزارش شبکه جهانی ‌بی‌بی‌سی، ژنرال نیک کارتر، شنبه (۳۱ ژانویه/۱۱ بهمن) استراتژی جدید ارتش بریتانیا را در "زمانه‌‌ای که سرنوشت جنگ‌‌ها هم در میدان نبرد و هم در دنیای مجازی" تعیین می‌شود، اعلام کرد. ژنرال کارتر گفت که در شرایط کنونی استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر و فیس‌بوک برای تبلیغ و نشان‌دادن اهداف "انسان‌دوستانه‌" نیروهای نظامی، اجتناب‌ناپذیر است. او گفت: «در افغانستان ما و نیروهای ناتو با وجود برتری نظامی بر طالبان نتوانستیم مفید بودن حضور واحدهای خود را به مردم ثابت کنیم.» او افزود: «ما باید از این تجربه‌ برای دست‌یافتن به قلب و ذهن انسا‌ن‌ها درس بگیریم» ژنرال نیک کارتر یادآور شد که در حال حاضر سرنوشت جنگ‌های مدرن تنها در میدان‌ها تعیین نمی‌شود و می‌توان "بدون خشونت" نیز بر طرف مقابل غلبه کرد. او تاکید کرد که از این پس "بریگاد ۷۷" به فرماندهی او این وظیفه را به عهده‌ می‌گیرد. "واحد شبکه‌های اجتماعی" ارتش بریتانیا، از ۱۵۰۰ سربازِ در حال خدمت و نیروهای ذخیره تشکیل می‌شود. واکنش به جنگ تبلیغاتی نیروهای مخالف به گفته‌ کارشناسان، تعیین اهداف جدید ارتش بریتانیا در مقابله با "نبرد اطلاعاتی وخبررسانی" در دنیای مجازی، پاسخی به سیاست‌های رسانه‌ای روسیه در بحران اوکراین و نیز شیوه‌های تبلیغاتی گروه تروریستی "دولت اسلامی" در سوریه و عراق است. هزاران کنش‌گر طرفدار روسیه هر روز با حضور خود در این شبکه‌ها، سیاست‌ها و اخبار این کشور را در رابطه با درگیری‌های نیروهای دولتی اوکراین و جدایی‌طلبان هوادار روسیه توضیح می‌دهند و در تایید آن تفسیر می‌نویسند. این امر در مورد طرفداران افراط‌گرایان سنی نیز صادق است که در توئیتر و فیس‌بوک برای پیوستن به "جبهه‌ جهاد اسلامی" برای این گروه تبلیغ می‌کنند. نیروهای نظامی کشورهای غربی، به استثنای ارتش اسرائیل، در این زمینه چندان فعال نبوده‌اند. نیروهای نظامی اسرائیل سال‌ها است که مقالات و اخبار تبلیغی به ۶ زبان در جهت تایید سیاست‌های این کشور در رابطه با بحران خاورمیانه در توئیتر، فیس‌بوک و یوتیوب منتشر می‌کنند. به گفته‌...

ادامه خبر


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر