۱۳۹۳ اسفند ۲۲, جمعه

خانه تکانی با رقص و چای قند پهلو

نیلوفر جعفریمن که معتقدم آدمیزاد با سادهترین تکانی که به خودش میدهد، احساس انرژی و قدرت میکند. میگویند همه چیز انرژی دارد؛ حتی پلیدی. وقتی به خودتان و مکانی که در آن زندگی میکنید توجه نکنید، آشفته میشوید. این احساس آشفتگی ناشی از جذب انرژیهای منفی است که در گرد و غبار و کثیفی حسابی جا خوش میکنند.وقتی شیشههای تمیز میشوند آسمان قشنگتر استانرژیهای منفی خیلی راحت رشد میکنند؛ در گرد و غبار روی پنجره و پردهها، در کتابهای آشفته کتابخانه، میان لباسهای تلانبار شده و اشیای بیمصرف و فراموش شده انباری. خیلی وقتها حواسمان نیست که با چه چیزهایی احاطه شدهایم، چون خودمان را به آنها وابسته میدانیم و برای رها کردن همه چیز به حال خود، توجیههای فراوانی داریم.برای جذب انرژیهای مثبت باید هر هفته، هر ماه و هر سال برنامهای برای نظافت و زدودن آلودگیهای اطراف داشته باشیم. این همان چیزی است که به آن آیین خانه تکانی میگویند. قرار نیست من در این یادداشت چیزی درباره بهترین روش سابیدن کف آشپزخانه یا بهترین راه شستن پردههای دودزده چیزی بگویم. من فقط چند تا از نکتههایی را که در آیین خانهتکانی به آنها رسیدهام با شما در میان میگذارم و قطعا شما تا حالا بهترین نوع شوینده محل زندگیتان را کشف کردهاید!حال خوب تمیزیوقتی همه چیز بههم ریخته است مغزم درست کار نمیکند. وقتی میخواهم بهتر فکر کنم و حالم خوب باشد، برای تمرکز بیشتر، همه چیز را مرتب میکنم. این کار چیزی بیش از شستن سالانه فرشها و مرتب کردن کتابخانه و آشپزخانه است چون فکر میکنم نظم باید به یک عادت روزانه تبدیل شود. خانه تکانی عید فقط یک نظافت کلی است برای اینکه اگر کاری را به هر دلیلی عقب افتاده، انجام شود. توجه دائمی به محیطی که در آن زندگی میکنیم، به سازماندهی ذهن کمک میکند و به آدم یاد میدهد که همه چیز را طبق نظم پیش ببرد.برای رسیدن به حال خوب بعد از تمیزی، ابزارهایی لازم است که در هر خانهای پیدا میشودمن که خیلی تحت تاثیر محیطی که در آن زندگی میکنم هستم. بسیاری از حالتهای افسردگی، رخوت، تنبلی و تغییرات خلقی به خاطر سبک زندگی و انرژیهای منفیای است...

ادامه خبر


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر