۱۳۹۳ اسفند ۲۷, چهارشنبه

من شهرام جزايری به اقتصاد بازخواهم گشت

شهرام جزايري در گفتوگو با «اعتماد»: مجازات من تمام شد و حالا ميخواهم به جامعه برگردم. اين چكيده حرفهاي مردي است كه نوروز 13 سال گذشته را در اوين جشن گرفته است. اگر براي دهه 80، پنج اسم خبرساز را بخواهيم انتخاب كنيم بدون ترديد شهرام جزايري يكي از آنهاست. حالا او براي نخستين بار خودش را روايت كرده است.جزايري تاكيد كرد از اينكه مفسد زنده خطاب شود ناراحت ميشود چرا كه مجازات وي تمام شده است و قصد دارد به عرصه اقتصاد برگردد.او افزود: 13 سال طول كشيد تا به اينجا رسيديم. حي وحاضر و زنده روبهروي شما نشستم و پاسخگو، البته هيچكس جز خدا فكرش را نميكرد، حالا يك مدت كوتاه ديگه هم صبركنيد، خودتان متوجه ميشويد كه درمورد من اشتباه ميكرديد و شخصيت واقعي شهرام جزايري براي همگان روشن خواهد شد، به گونهاي كه هيچكس جز خدا فكرش را نخواهد كرد. وي با تاكيد بر اينكه پروندهاش يك پرونده ساده كيفري بوده است، ادامه داد: همان زمان بررسي پرونده، رييس دادگاه درمورد اشاره لفظ «مفسد» به من، تذكر ميداد كه اين يك پرونده ساده كيفري است اما شما رسانهها هركاري دلتان ميخواد انجام ميدهيد و من هم هميشه سكوت كردهام. وي ادامه داد: بازهم شما را تحمل ميكنم. ضمنا اگر من خطايي مرتكب شدهام، درهمان پرونده به قول رييس دادگاهم ساده كيفري، اشد مجازاتش را به شديدترين حالت تا ساعت آخر كشيدم كه سيزده سال زندان بود و محروميت از مرخصي، تا ساعت آخر نيز من را نگه داشتند، حالا كه بيرون آمدهام، شهرام جزايري هستم. يك شهروند عادي. همين.او ادامه داد: جرم من اين بود كه سرعتم خيلي زياد بود و جوان بودم. حس ميكردم با اين شكل قوانين نميشود كاري از پيش برد، تلاش كردم راههاي قانوني را براي استفاده همه ملت عزيز ميانبر كنم وخيلي وقتها هم موفق بودم. نه پولي از مملكت خارج كردم و نه مالي دزديدم. برويد بررسي كنيد. يك وام نگرفتم كه وثيقه نداشته باشه، يك بار جعل نكردم.او افزود: من ميخواستم ايران به جاي نفت، فرش و كالاهاي غيرنفتي صادر كند. طرحهاي بزرگي در ذهنم بود، ميخواستم كارگر فرشباف پولدار شود. ميخواستم 50 فروشگاه آنلاين سراسر جهان راه بيندازم...

ادامه خبر


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر