۱۳۹۴ فروردین ۴, سه‌شنبه

پیتزافروش ایتالیایی پاپ را به آرزویش رساند

یکی از آرزوهای تازه پاپ فرانسیس این بود که بالاخره بتواند دوباره پیتزا بخورد. او در سفر اخیرش به ناپل ایتالیا بالاخره به آرزویش رسید. یک پیتزافروش خود را به اتوموبیل پاپ رساند و پیتزایی با گوجهفرنگی زردرنگ به او داد. اهدای پیتزا به پاپ در ناپل ایتالیا و روز شنبه (۲۱ مارس/ اول فروردین) اتفاق افتاد که پاپ با اتوموبیل مخصوص خود از خیابانهای این شهر عبور میکرد تا به ابراز احساسات کاتولیکـها پاسخ دهد. انزو کاسیلا، صاحب پیتزافروشی "دون ارنستو" ویدیوی اقدام خود در اهدای پیتزا به پاپ را در اینترنت منتشر کرده و زیر آن هم نوشته: «به رغم تدابیر شدید امنیتی خودم را اتوموبیل پاپ رساندم و پیتزایی را که روی آن نوشته بودم "زندهباد پاپ" به او دادم». جمعیت حاضر هم با کف و هلهله از این اقدام استقبال کرده است. از دو سال پیش که خورخه ماریو برگولیو، کشیش آرژانتینی با لقب فرانسیس به مقام پاپی رسیده و سکان واتیکان را در دست گرفته رفتارها و رویکردهایی را به نمایش میگذارد که در تاریخ واتیکان کمسابقه است. انتقاد از قیدوبندهای زیاد در مناسک و آموزههای کلیسا و وجود فاصله میان واتیکان و مردم عادی و دغدغهها و مشکلات آنها، از جمله شاخصهای پاپ جدید هستند. هر چند که منتقدان میگویند هنوز هم ساختارهای فکری و تشکیلاتی واتیکان دست نخوردهاند و مسائل مورد اشاره پاپ عمدتا در حد حرف باقیماندهاند، ولی موافقان به شکستهشدن فضا و تصورات عبوسی اشاره میکنند که از واتیکان و کلیسای کاتولیک در ذهنها بوده و آن را حاصل همین رویکردهای پاپ جدید است. به رنگ واتیکان کاسیلا در فیسبوک رستوران شرح بیشتری داده و مینویسد: «پاپ با تواضعی بالا و با روی خوش پیتزا را گرفت و با لبخندی عالی تشکر کرد». کاسیلا برای تهیه پیتزای پاپ به جای گوجهفرنگی قرمز از گوجهفرنگی زرد استفاده کرده بود که رنگ واتیکان است. او با اشاره به این که پدرش هم برای بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق آمریکا، پیتزا پخته بود، مینویسد: «ولی احساس دادن پیتزا به پاپ به دست پاپ بیهمتا و غیرقابل وصف است. من هنوز هم نمیتوانم باور کنم او پیتزا را بیواسطه از دست خود من گرفت. من از خوشحالی سر از پا نمیشناسم»....

ادامه خبر


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر