۱۳۹۳ اسفند ۲۵, دوشنبه

اِما هلتون، از سکس بدون رضایت تا فمینیسم

احمد جلالی فراهانیحالا تمام دنیا می خواهند با «اِما هلتون» حرف بزنند و مصاحبه کنند. او اینک یکی از معروفترین چهرههای فمینیست جهان است. کسی که از رسانههای آمریکایی، چینی و ترکی تا شهروندان فیلیپینی خواهان گفتوگو با او هستند.تنها یک ویدئو از او که در وبسایت روزنامه «گاردین» منتشر شد، بیش از ۴ میلیون بازدید کننده داشته است.ویدئوی اما هلتون را اینجا ببینید.یک شهروند فلیپینی اخیرا در صفحه فیس بوک خود نوشته: «اگر فمینیست آن چیزی است که «اما» میگوید، پس من هم میخواهم فمینیست شوم.»هفته آینده قرار است او برای یک سخنرانی به استرالیا برود و پس از آن به وین. آن هم در شرایطی که هفته پیش در حین سخنرانی به مناسبت روز زن در «وگا»، هله تورنینگ اشمیت، نخست وزیر دانمارک مجبور شد ایستاده به سخنان او گوش دهد.«وقتی قرار شد در برابر بیش از هزار نفر سخنرانی کنم، کاملا دستپاچه شده بودم. آنقدر خوشحال بودم که تصور نمیکنم دوباره چنین احساسی را در زندگیام تجربه کنم.»اینها را «اما» می گوید. زنی که نخستین بار نامش در سال ۲۰۱۱ بر سر زبانها افتاد. در آن سال عکسهای کاملا برهنه او در اینترنت منتشر شد. او خلاف میل خودش به یکی از ستارههای صنعت پورن تبدیل شده بود و در صفحه فیسبوک و پیامگیرش هزاران پیام از مردانی که یا پدر خانواده بودند یا پسر و برادر و دانشجو دریافت میکرد.«انتقام سکسی» عنوان ماجرایی بود که «اما» را مشهور کرد. گرچه او خودش ترجیح میدهد عنوان این حادثه را «سکس بدون رضایت» بنامد.عکسهای برهنه «اما» که توسط یکی از هکرهای اینترنتی، هک و دزدیده شده بود، در اینترنت بدون رضایت او منتشر شد و او به همین راحتی مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفت.اما این پایان کار برای اما نبود. او راه دیگری برای مبارزه برگزید: از خودش عکسهای متعددی در حالتهای مختلف با لباسهای مختلف در اینترنت منتشر کرد.او به روزنامه «پولتیکن» دانمارک میگوید: «من با این عکسها سعی کردم به مردم بگویم که من در عین حال که قربانی انتقام جنسی هستم، میتوانم فرد دیگری هم باشم. میتوانم فعال سیاسی باشم یا هر کس دیگر. البته میدانم که راه درازی برای تغییر ذهنیت افراد درباره زنان...

ادامه خبر


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر