
پس از ناپدید شدن یک فروند ایرباس شرکت ایر-آسیا در مسیر اندونزی به سنگاپور در صبح روز یکشنبه و توقف جستوجو به دلیل بدی شرایط هوایی، جستوجوی دوباره برای یافتن آن از صبح روز دوشنبه، آغاز شد.پس از ناپدید شدن یک فروند ایرباس شرکت ایر-آسیا در مسیر اندونزی به سنگاپور در صبح روز یکشنبه و توقف جستوجو به دلیل بدی شرایط هوایی، جستوجوی دوباره برای یافتن آن از صبح روز دوشنبه، ۷ دی، آغاز شد.پرواز شماره ۸۵۰۱ شرکت ایر-آسیای اندونزی، حامل ۱۶۲ سرنشین بود و به گفته شرکت ایر-آسیا، در ساعت ۷:۲۴ دقیقه برای آخرین بار با برج مراقبت در جاکارتا، اندونزی، در تماس بوده است.شرایط هوایی در محلی که هواپیما ناپدید شده ناپایدار و بد بوده است و خلبان نیز پیش از قطع ارتباط درخواست تغییر مسیر و افزایش ارتفاع داده بود.با این همه هنوز مشخص نیست بر این هواپیما چه گذشته است و آیا شرایط هوایی به طور مستقیم در این مورد نقش بازی کرده است یا نه.شبکه خبری ایبیسی استرالیا میگوید آن کشور به عملیات جستوجو پیوسته است.مالزی و سنگاپور نیز برای کمک به مقامهای اندونزی اقدام کردهاند.کاخ سفید آمریکا نیز گفته است ایالات متحده آماده است به هر شکلی که ممکن است به عملیات جستوجو کمک کند.شرکت ایر-آسیا یک شرکت مالزیاییست و در عین حال صاحب ۴۹ درصد سهام «ایر-آسیا اندونزی» است.در حالیکه شبکه خبری سیانان میگوید هوا در محل ناپدید شدن هواپیما رو به بهبود است، سخنگوی مرکز ملی امداد و جستوجوی اندونزی گفته وضعیت دلخواه در منطقه حاکم نیست.پرواز شماره ۸۵۰۱ از سورابایا در اندونزی راهی سنگاپور بود.شهروندان اندونزی عمده مسافران و خدمه را تشکیل میدهند. ۱۶۲ نفر راهی سنگاپور بودند. در میان خدمه یک شهروند فرانسوی و در میان مسافران سه شهروند کره جنوبی، سه شهروند از بریتانیا، سنگاپوری و مالزی نیز حضور دارند.بنا به گفته شرکت ایر-آسیا، خلبان ایرباس ۳۲۰ ناپدید شده، کاپیتان اریانتو، بیش از ۲۰ هزار ساعت سابقه پروازی داشته است که بیش از ۶ هزار ساعت در ای-۳۲۰ بوده است. کمکخلبان رمی امانوئل پلزل، هم بیش از ۲۲۰۰ ساعت سابقه پروازی با «ایر-آسیا اندونزی» داشته است.این سومین بار در سال رو به پایان میلادی است که برای هواپیماهای شرکتهای...
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر