مقام های اندونزیایی می گویند که درحال اعزام تیم هایی برای تحقیق درباره برخاستن دود از یک جزیره در ناحیه ای هستند که پرواز خطوط ایرآسیا در آنجا ناپدید شد.محدوده عملیات جستجوی دریایی در سومین روز این عملیات با پیوستن کشورهای دیگر گسترش یافته است.در حال حاضر دهها کشتی، هواپیما و هلیکوپتر از کشورهای اندونزی، استرالیا، مالزی، سنگاپور و کره جنوبی در حال گشتزنی و جستجوی نشانهای از ایرباس ناپدید شده در دریای جاوه هستند.همچنین آمریکا ، فرانسه و چین از پیوستن به این عملیات جستجو خبر داده اند.قرار است ناو آمریکایی سامپسون روز سه شنبه به منطقه مورد نظر در دریای جاوه برسد.به گفته وزارت دفاع آمریکا، پیوستن یک ناو این کشور به عملیات جستجو، با قابلیتهای ردیابی هوایی، دریایی و زیر دریایی همراه خواهد بود.وزارت دفاع چین نیز از فرستادن یک رزمناو به دریای جنوبی چین خبر داده و گفته است که هواپیماهای این کشور برای عملیات جستجو آماده شده اند.روز یکشنبه هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط ایرآسیا که با ۱۶۲ سرنشین از شهر سورابایا در اندونزی به سنگاپور پرواز می کرد بر فراز دریای جاوه از صفحه رادار محو شد.برآورد می شود که این هواپیمای ایرباس بهقعر دریا سقوط کرده باشد اما تاکنون تیمهای جستجوی هوایی و دریایی نتوانسته اند نشانه ای از آن پیدا کنند.بنا به گزارش ها، در آخرین تماس هواپیمای ناپدید شده با برج مراقبت، خلبان این ایرباس در دو پیام خواهان تغییر مسیر شده است.روز دوشنبه مقامهای اندونزی، نوار صوتی آخرین تماس خلبان با برج مراقبت را منتشر کردند که او ابتدا خواهان تغییر مسیر هواپیما به جهت چپ شده و برج مراقبت سریعا با این درخواست موافقت می کند.خلبان این هواپیما سپس از برج مراقبت درخواست کرده که به جای پرواز در محدوده ۳۲ هزارپایی به حریم ۳۸ هزار پایی برود اما توضیحی برای این درخواست ارایه نمی دهد.به گفته مقامهای اندونزی، مسئولین برج مراقبت در فرودگاه سورابایا پس از مذاکره با همکاران خود در سنگاپور با خلبان ایرباس تماس می گیرند تا بگویند که می تواند تا ارتفاع ۳۴ هزار پایی بالا برود اما نه بیشتر، زیرا در همان لحظه یک هواپیمای دیگر متعلق به ایرآسیا در محدوده ۳۸ هزارپایی در...
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر