۱۳۹۴ فروردین ۶, پنجشنبه

نوروز گمشده ایرانی در میان برندهای خارجی

شهرکرد-ایرنا- نوروز برای ایرانیان یک جشن باستانی است که این جشن را به پاس نو شدن زمین ،نیکو می دارند.همه تا پیش از نوروز به دنبال نو شدن هستند با تلاشی بی درنگ که این نو شدن، انگار به یک باور عمومی و جمعی در زمان حاضر بدل شده است که قابل چشم پوشی نیست.عده ای هم که در نوروز به دنبال نو شدن نیستند،چاره ای جز دست به جیب شدن ندارند چرا که کودکان و فرزندان برای خرید لباس نو ، هیچ بهانه ای را از والدین خود نمی پذیرند. نوروز که بر می آید با خودش لباس نو و کفش نو می آورد و این روزها حتی نوروز ، روز نو شدن مبلمان خانه ها نیز شده است.اما نوروز با همه قدمت تاریخی خود، این روزها میان این همه برند و مارک های خارجی گم شده و انگار نوروز نیز ' نوروز لباس ها 'شده است.در نوروز این سالها، به جای این که مردم دلشان مثل دانه های انار پیدا باشد،بیشتر نو شدن لباس هایش پیداست.دستفروش های کف خیابان هم با داد و فریاد خود،به جریان نو شدن لباس های نوروزی، آن هم لباس خارجی پیوسته اند و حتی جوراب های بساط کرده خود را محصول خارج می دانند تا با این ترفند مشتری بیشتری جذب کنند.شلوار، دامن ، کت ،کیف و کفش با آرم های مختلف و نشانه های تصویری درهم و ورهم ویترین نوروز شده است،تا نوروز را به تسخیر خویش درآورد.مردهای کت و شلوار پوش هم که به عید دیدنی می آیند،روی آستین چپ آرم و برند تولید کننده خارجی آن مشخص است و پسران و کودکان نیز برند خارجی شلوارشان در قسمت بالای جیب سمت راست قابل مشاهده است.در این بازار نوروزی،همه جور شلوارهای لی و کتانی ترکی و کفش و جوراب چینی و حتی روسری های تایوانی و ژاپنی نیز به قمیت مناسب ،البته به زعم فروشنده ها ،موجود است.کیف های چرم انگلیسی،عطرهای فرانسوی، تک پوش ها و تی شرت های ترک،تک کت های اسپورت چینی ،لوازم خانگی ژاپنی ، عینک های آفتابی ایتالیایی و این آخری ها پودر قهوه برزیلی نیز به جمع نو شدن های نوروزی اضافه شده است.تنها در این...

ادامه خبر


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر