
نشریه چشم انداز ایرانآسیبشناسی مسائل آموزش و پرورش و نگاهی به سند تحول بنیادیناین بار برای آسیبشناسی مسائل آموزش و پرورش ایران به سراغ استاد دلسوز و جانباز بالای 70 درصد رفتیم. ایشان از یک خانواده کشاورز برخاسته و در سن 15 سالگی وظیفه ملی خود میداند که در جبهههای دفاع در جنگ تحمیلی حضور پیدا کند. با وجود قطع نخاع در عملیات والفجر چهار، با همت و پشتکاری شایسته در روحیهای جستوجوگر و پویا به تلاش ادامه میدهد و به درجات علمی بالا میرسد. گفتوگوی ما با ایشان سه ساعت طول کشید. احساس کردیم از بینش عمیق فکری و دوراندیشی برخوردار بوده و استادی است که گامهای زیادی در راستای بینش آیندهنگر و ژرفنگری برداشته است. در این گذار است که ژرفای مشکلات آموزش و پرورش ما را دریافته است.از آنجا که ادعای نخستین نشریه سیاسی ـ راهبردی چشمانداز ایران کار روی مسائل کارشناسی و ملی بوده و از مهمترین آنها مسائلی است که با 7/12 میلیون دانشآموز آیندهساز ایران سروکار دارد، با استادی گفتوگو را شروع کردیم که تلاشهای زیادی در این راستا انجام داده و برای دستیابی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با بسیاری از متفکران جامعه گفتوگو و پیشنهادهایی هم ارائه دادهاند.در این گفتوگو ایشان به مسائل عمیقی چون حکومتمحوری، ایدئولوژیکمحوری از یکسو و خانوادهمحوری آموزش و پرورش از سوی دیگر و همچنین بحث گذار از سنت به مدرنیته و نقد هر دو و دستیابی به راه برونرفت از آن مسائل مهم دیگری پرداختهاند که بررسی تکتک آن بحث مستقلی را میطلبد که خواندن آن را به هموطنان عزیز و خوانندگان چشمانداز توصیه میکنیم. لازم به یادآوری است دکتر اسدالله مرادی در رشته فلسفه تحصیل کرده و هماکنون استادیار دانشگاه فرهنگیان میباشد.این گفتوگو با حضور مهندس میثمی و کارشناسان آموزش و پرورش محمدرضا نیکنژاد، عزتالله مهدوی و مهدی بهلولی و خانم حقیقت برگزار شد.با تشکر از شما برای قبول انجام این گفت و گو، لطفا آثار خود را معرفی کنید؟آثار منتشرشده بنده چیز قابل ذکری نیست، دو کتاب است که شامل گفتوگو با اندیشمندان برای همایش آسیبشناسی تربیت دینی است که در انتشارات مدرسه چاپ شد و حدود 10 مقاله است که در مجلات...
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر