۱۳۹۳ آذر ۸, شنبه

ختنه زنان در ایران، نقش سنت، نقش دولت

بیست و پنجم نوامبر روز جهانی منع خشونت علیه زنان در جهان است. خشونتی که به گفته سازمان ملل یکی از اشکال آن ختنه یا ناقص‌سازی جنسی است.بیست و پنجم نوامبر روز جهانی منع خشونت علیه زنان در جهان است. خشونتی که به گفته سازمان ملل یکی از اشکال آن ختنه یا ناقص‌سازی جنسی است. بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان ملل اکنون ۳۰ میلیون دختر کمتر از ۱۵ سال در سراسر جهان در معرض خطر ختنه شدن قرار دارند و بیش از ۱۳۰ میلیون در جهان ختنه شده‌اند.سال ۲۰۱۴ برای اولین بار نام ایران در لیست کشورهایی قرار گرفت که در آن عمل ناقص‌سازی جنسی زنان صورت می‌گیرد. تا پیش از این اما کمتر کسی گسترش ختنه زنان در ایران را باور می‌کرد.رؤیا در تهران: حدود سه چهار سالم بود. یا یک کم بیشتر و یا کمتر بودم. توی حیاط داشتم بازی می‌کردم. مرا صدا کردند گفتند بیا کارت داریم. یک خانمی آمده بود توی خانه ما. بعد مرا بردند توی اتاق و آنجا دیگر... چون هیچ چیز نگفته بودند. من شوکه شده بودم. شلوارم را در آوردند. مرا روی یک چهارپایه نشاندند. پاهایم را باز کرد. من اصلاً جیغ می‌زدم. چون ترسیده بودم. یک چیزی دستش بود. من ترسیده بودم... هیچوقت آن صحنه یادم نمی‌رود. تیغ را در آورد و پاهای مرا باز کرد و در عرض یک چشم به هم زدن... من اصلاً نفهمیدم چه شد، کار خودش را کرد. حدود چند دقیقه سوزش داشتم. بعدش حدود ده دقیقه گذشت. من استرس گرفته بودم. به مادرم گفتم می‌خواهم بروم دست‌شویی، گفت نه یک خرده دیگر صبر کن. مامانم حالش آن موقع از من بدتر بود.زمانی که آن خانم داشت آن کار را انجام می‌داد، مامانت کجا بود؟نمی‌دانم. آن لحظه دچار یک استرس شدید شده بودم. ترسیده بودم. اصلاً جایی را نمی‌دیدم. نمی‌دانم دقیقاً آن موقع کجا بود. چون آن موقع ترسیده بودم. یک حالت قصابی بود. تیغ دستش بود. مرا محکم نگه داشته بود که تکان نخورم؛ و کارش را خیلی استادانه و در عرض چند دقیقه انجام داد.اولین بار کی متوجه تفاوت وضعیت خودت با بقیه دخترها شدی؟«من حدود دوازه سیزده سالم بود...

ادامه خبر


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر